About Me

My photo
aku adalah spt nama n alamat yg tertera(ade ke?) ahahaha... nama aku shidah. org pngl aku katak(time skull dulu coz my pncil box ada pic katak) huhu..mcm2 la..haha.. aku ada 12 org adik brdik(ramai kan? haha...ramaikan umat,NABI syg tau..^_^..)

~~nyawa ku~~

luahan aku

~~ALLAH itu memang betul-betul maha adil. terima kasih utk Engkau kerana memberi keadilan buatku~~

Sunday, April 25, 2010

...flash back skit kata....

MAK
penat tarung nyawa sbab nk lahirkan aku..penat kuarkan keringat sebab nk didik n asuh aku jd org yg berguna. banyak air liur mak dihabiskan utk membebel pada aku..bebelan berguna yg dulu aku fikir cukup membosankan aku..tp la ni..aku rindu semua tu..bila x dgr mak bebel kat aku, aku jd rindu yg teramat..
dulu..masa kecik2 rajin benor aku lawan ckp mak..tp time tu aku bebudak lg..x fhm perasaan mak..bila aku melawan mak slalu ckp "hg akan rasa apa yg aku rasa bila hg ada anak nti".
dulu...aku wat x kisah ja bila mak ckp mcm tu..
tp...la ni, semua dh berubah..mak..adik bukan mcm dulu lg..adik dh besar..n skrng dh jd seorng yg dewasa..aku dh mula faham perasaan mak..aku dh mula rasa apa yg bakal aku hadapi bila aku ada anak2 nti..
mak..adik mntak maaf..adik bkn anak yg baik..tp adik akan berusaha utk jd yg terbaik di mata mak ayah..maaf atas dosa2 yg pnh adik wat kat mak dulu..dosa lawan ckp mat masa kecik2 or time x disengajakan..adik mohon maaf yg teramat..


AYAH
seumur hayat aku, aku x prnah dgr ayah ckp "ayah syg anak2 ayah"..
tp aku tau..jauh di sudut hati dia, anak2 lebih jd keutamaan berbanding semua hal lain..brbnding semua keutamaan dia dan mak..
ayah..adik mntak maaf..adik x pnh kira pn berapa kerutan kat dahi ayah...adik x pnh pn tnya utk apa peluh ayah kluar dan akhirnya kering..adik cma tau mntak duit..mntak ayah hntar g sekolah, mntak yg tu, mntak yg ni..semua ayah wat walaupun time tu apa yg aku nk xda dgn ayah..tp he try his best to fullfill all my request..aku pnh tgk tapak tgn ayah..keras! aku pnh rasa tapak kaki ayah..keras! nmpak sgt ayah mmg cari rezeki kat kami anak2 n isteri dia dgn sngguh2..lngsung x kisah tapak tgn n kaki dia jd keras..ayah..andai kata ada organ badan spare yg blh tukar2, amik la kulit kat tapak tgn n kaki aku..biar lembut ja tgn n kaki ayah..
ayah..terima kasih sebab wat semua ni utk kami..


dulu..aku rasa kaum hawa lbh hebat sbb kaum ni je yg leh lahirkan anak..tapi, makin aku fikir, makin aku temui jawapan..hawa & adam sama2 hebat..sebab kekurangan hawa ditampung oleh kelebihan adam n kekurangn adam ditempung oleh kelebihan kaum hawa..


mak..bukan stakat ratu, tp urat nyawa di leherku..
ayah..bukan stakat raja, tp urat nyawa di leherku..
jatuh mak n ayah..jatuhlah aku..T_T

No comments:

Post a Comment

Followers